Φάουστ

Πολυχώρος πολιτισμού - Διέλευσις

Δράμα 2022
watchlist
9 / 10
1 χρήστης
-
βαθμολόγησε

Το έργο είναι εμπνευσμένο από το προγενέστερό του «Δόκτωρ Φάουστους» του Κρίστοφερ Μάρλοου. Πρόκειται για ένα αφήγημα που διηγείται την τραγική ιστορία ενός σοφού μάγου, ο οποίος κλείνοντας συμφωνία με τον Μεφιστοφελή (διάβολο), προσπαθεί να εξαγοράσει με την ψυχή του, όλες τις ανθρώπινες επιθυμίες που του υπόσχονται ευτυχία.

Η παράσταση, με την εξαιρετική δουλειά των ηθοποιών και της σκηνοθέτιδας Χρυσάνθης Κορνηλίου, αποκαλύπτει τις ουσίες του έργου αυτού - διαμάντι της παγκόσμιας δραματουργίας - οι οποίες αποτελούν δίδαγμα ζωής.

Με ελεύθερη απόδοση ώστε να έρθει πιο κοντά στον θεατή, η θεατρική ομάδα της Διέλευσης θα μας κάνει για άλλη μια φορά κοινωνούς ενός κλασικού έργου και των προβληματισμών μιας εποχής που δεν παύουν να είναι σύγχρονοι με τον πιο συγκλονιστικό τρόπο.

 

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

«Ο Φάουστ, έργο ζωής του Γκαίτε, με σαφή αυτοβιογραφικά στοιχεία, δείχνει με αλληγορικό και όχι μόνο τρόπο την τραγική διελκυστίνδα του ανθρώπου καθώς διασχίζει το επισφαλές πεδίο του βίου του. Από τη μια πλευρά η πνευματική του καταγωγή που απαιτεί την υπέρβαση και από την άλλη τα εσωτερικά και εξωτερικά του εμπόδια που του κλείνουν τον δρόμο, καθιστώντας αβέβαιο τον βηματισμό του προς τον υπέρτατο σκοπό που η ύπαρξή του επιτάσσει. Το μεγαλύτερο όπλο του, την πίστη, την σκιάζει η αμφιβολία που μαζί με τις δυσκολίες της γήινης διαδρομής του γίνονται το αργό δηλητήριο που τον καθιστά αδύναμο και ευάλωτο ψυχικά και πνευματικά. Τελικά θα σωθεί σαν ύπαρξη ή όχι; Θα βγει νικητής από τα αδιέξοδα ή θα υποκύψει; Αυτή η πάλη των αντίρροπων δυνάμεων αποτελεί το βασικό θέμα – κορμό αυτού του αριστουργήματος της παγκόσμιας δραματουργίας. Πάλη που τον καθιστά υπεύθυνο για το αποτέλεσμα που θα προκύψει. Το έργο υπογραμμίζει την επικινδυνότητα που ενυπάρχει στο περιπετειώδες ταξίδι της ζωής. Και με τον προειδοποιητικό του χαρακτήρα δημιουργεί τον έλεο και τον φόβο, στοιχεία της γνήσιας τραγωδίας. Το δράμα είναι χτισμένο έτσι ώστε να ωθεί τον θεατή όχι σε εύκολες λύσεις και απαντήσεις, αλλά στην καρδιά του προβλήματος, αναγκάζοντάς τον να σκεφτεί όλα τα δεδομένα, να βιώσει, να αισθανθεί και να διαισθανθεί όλες τις παραμέτρους των πιθανών αποτελεσμάτων, έτσι ώστε να αφυπνισθεί από την οξύτητα των ερωτημάτων. Και αυτό είναι που καθιστά το έργο όχι ένα εύπεπτο θέαμα, αλλά ένα κίνητρο που δίνει στον καθένα την σκυτάλη του πρωταγωνιστικού ρόλου στη ζωή και στη χάραξη του ατομικού του πεπρωμένου.»

Χρυσάνθη Κορνηλίου

Ηθοποιοί

Βοηθός σκηνοθέτη
Γιάννης Δαφνιωτίδης
Δραματουργική ανάλυση
Χρυσάνθη Κορνηλίου
Σκηνογράφος
Άγγελος Δελής
Ενδυματολόγος
Βάνια Αλεξάντροβνα
Μουσική επιμέλεια
Γιάννης Δαφνιωτίδης
Επιμέλεια κίνησης
Σίμων Πάτροκλος
Φωτογράφος
Δημήτρης Μανώλης
Κριτικές χρηστών

Nick Vasilakos

9/10
Ένα έργο τόσο επίκαιρο που αποδεικνύει πόσο μπροστά ήταν ο Γκαίτε για την εποχή του. Και αυτό το αριστούργημα της παγκόσμιας δραματουργίας το παρουσίαζει η σκηνοθέτις Χρυσάνθη Κορνηλίου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η αιώνια πάλη ανάμεσα στο καλό και το κακό ξεδιπλώνεται μπροστά σου και είναι τόσο δυνατές οι ερμηνείες των ηθοποιών που τα πάθη, τα ερωτήματα, και τα συναισθήματα των ρόλων που υποδύονται μεταφέρονται αβίαστα στον θεατή. Η παράσταση αυτή είναι ένα πραγματικό κέντημα. Οι ηθοποιοί δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό και δεμένοι σαν τους κρίκους μίας νοητής αλυσίδας καταφέρνουν να στηρίξουν το έργο.
Ο Γιάννης Λαμπρόπουλος στον ρόλο του Φάουστ καθηλωτικός, με καθαρό λόγο, αποτελεί ζωντανή απόδειξη πως για να υποδυθεί κάνεις μια ιστορική προσωπικότητα σαν τον Φάουστ χρειάζεται εκτός από ταλέντο καί εμπειρία.
Ο Γιώργος Καπετανάκος ένα πιστό αντίγραφο του κακού. Του πανούργου Μεφιστοφελή. Αν και το τέλμα είναι πολύ εύθραυστο μεταξύ της καρικατούρας και της αλήθειας καταφέρνει και στέκεται σταθερά στον ρόλο του παρουσιάζοντας έναν "διάβολο" που σίγουρα θα σας μείνει αξέχαστος.
Η Ιωάννα Χρυσομάλλη κερδίζει τις εντυπώσεις στο δεύτερο μέρος της παράστασης. Η αθωότητα της αλλά και η ικανότητα της να παίξει τον τόσο τραγικό ρόλο της Μαργαρίτας προμηνύει ένα λαμπρό μέλλον.
Ο Γιάννης Δαφνιωτίδης ένας αυθεντικός ρολίστας. Στους τρείς ρόλους που ενσαρκώνει δίνει ρεσιτάλ. Ο ενθουσιώδης Βάγκνερ, ο αφελής κωμικος σπουδαστής και ο τραγικός Βαλεντίνο. Εναλλαγές που δείχνουν ταλέντο και ικανότητα να ανταπεξέλθει σε κάθε θέατρικο είδος.
Η Ευδοκία Κατερινιού ερμηνεύει πιστά τον ρόλο της στρίγγλας ενώ στον ρόλο της Λίζας υποδύεται έναν χαρακτήρα που λίγο πολύ όλοι έχουμε συναντήσει κάποια στιγμή στη ζωή μας. Και το κάνει με τέτοιο τρόπο δεν περνάει απαρατήρητη.
Η Έφη Χαντζούλη απολαυστική στον ρόλο της Μάρθας. Την γειτόνισσα της Μαργαρίτας. Μία ανάλαφρη νότα στο δεύτερο μέρος της παράστασης.
Η μουσική, έξυπνα επιλεγμένη, από τον Γιάννη Δαφνιωτίδη δεν λειτουργεί σαν γέφυρα μεταξύ των σκηνών αλλά γίνεται ένα με την δράση, τον λόγο και τα συναισθήματα. Ο φωτισμός του Κωνσταντίνου Σακουλά σε συνδυασμό με τα σκηνικά του Άγγελου Δελή ζωγραφίζουν το υπέροχο φόντο αυτού του δραματικού έργου τέχνης ενώ τα κουστούμια της Βάνιας Αλεξαντροβα βγαλμένα από άλλη εποχή βάζουν τις τελευταίες μα σημαντικές πινελιές στον πίνακα. Η κινησιολογία του Σίμωνα Πατρόκλου τέλος μετρημένη και σχεδιασμένη με κάθε λεπτομέρεια για τον χώρο της σκηνής της Διέλευσης.
Η Χρυσάνθη Κορνηλίου τόλμησε και τα κατάφερε να ανεβάσει με επιτυχία αυτή την ιστορική τραγωδία και μαζί με τους συντελεστές της παράστασης κατάφεραν να λυτρώσουν όχι μόνο τους ήρωες του έργου αλλά και εμένα.
0
Ξεκίνησε
29/01/2022
Τελείωσε
15/05/2022
Κατηγορία
Έτος
2022
Διάρκεια
180'