Lulu

Ιδρυμα "Μιχάλης Κακογιάννης" Θέατρο/ κεντρική σκηνή

Δράμα 2019 15 
watchlist
4,4 / 10
5 χρήστες
-
βαθμολόγησε

                                                            
                                                                                                        Άκης Σακελλαρίου
                                                                                                                
                                                            
                                                                                                        Καρυοφυλλιά Καραμπέτη
                                                                                                                
                                                            
                                                            
                                                            
                                                            
                                                            
                                                                                                        Καρυοφυλλιά Καραμπέτη
                                                                                                                
                                                                                                        Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης,
                                                                                                                Γιώργος Μπινιάρης,
                                                                                                                Χάρης Φραγκούλης
                                                                                                                
                                                                                                        Άλκηστις Πουλοπούλου
                                                                                                                
                                                                                                        Άλκηστις Πουλοπούλου,
                                                                                                                Αλέκος Συσσοβίτης
                                                                                                                
                                                                                                        Άκης Σακελλαρίου
                                                                                                                
                                                                                                        Νίκος Χατζόπουλος,
                                                                                                                Χάρης Φραγκούλης
Videos
Trailer 00:21

Ποιος άντρας δεν ψάχνει την ιδανική γυναίκα; Και ποιος άντρας την έχει
βρει;
Τι συμβαίνει, όταν η άβυσσος της ανθρώπινης σεξουαλικότητας συναντά
την βαθιά υπαρξιακή ανάγκη για αγάπη;
Η Lulu, η γυναίκα με τα αναρίθμητα πρόσωπα: κορίτσι, πόρνη, άγγελος, διάβολος, μητέρα, σύζυγος, ερωμένη, πρωτόπλαστη, θεά και ό,τι άλλο μπορεί να διανοηθεί κανείς, είναι η ιδανική επιφάνεια για να προβάλλουν άντρες και γυναίκες όλων των ηλικιών, κάθε πιθανή κι απίθανη φαντασίωσή τους για το απόλυτο αντικείμενο του πόθου τους. Κι εκείνη, με θαυμαστή διάθεση υπακοής, με απολαυστική δημιουργικότητα, θα τις πραγματώσει. Θα ενσαρκώσει τέλεια την όποια φαντασίωση.
Μόνο που το κόστος για όποιον το ζητήσει, θα είναι λιγάκι ακριβό: θα πληρώσει με τη ζωή του.

Και η Lulu, αθώα και ένοχη ταυτόχρονα, θα παρελάσει φαντασμαγορικά από τις ζωές όλων των ανθρώπων που θα βρει στον δρόμο της, ανεβάζοντας το επίπεδο αδρεναλίνης τους σε δυσθεώρητα ύψη, μέχρι τη στιγμή που όλοι θα υποκύψουν νομοτελειακά στο μοιραίο, συνταρακτικά αισθησιακό φινάλε τους.

Και η ίδια η Lulu;
Τι θα συμβεί στο ιδανικό φαντασιακό πλάσμα αφού ολοκληρώσει τον κύκλο του, την χρησιμότητά του, τους λόγους ύπαρξής του;
Η φθορά, που κάποτε έμοιαζε να κοιτάζει την ομορφιά της Lulu και να το βάζει στα πόδια τρομαγμένη, τώρα θα πάρει, σε μια παγωμένη σοφίτα στο Λονδίνο και με την μορφή του Τζακ του Αντεροβγάλτη, την θανάσιμη εκδίκησή της. Και η Lulu, επιτέλους, θα λυτρωθεί.


Το αριστούργημα του Φρανκ Βέντεκιντ, γραμμένο ακριβώς στο κατώφλι του Εικοστού Αιώνα, και έχοντας περάσει από αλλεπάλληλα κύματα απαγορεύσεων, λογοκρισίας, εκδόσεων, κινηματογραφικών διασκευών και σκηνικών θριάμβων, θεωρείται σήμερα ως ένα από τα κορυφαία κείμενα του σύγχρονου θεάτρου. Αποτελείται από δύο έργα, το «Πνεύμα της γης» και «Το κουτί της Πανδώρας» , που παίζονται πια ως ένα, ενιαίο, δράμα.

Η «Lulu» ανεβαίνει σε διασκευή και σκηνοθεσία του διεθνώς καταξιωμένου σκηνοθέτη Γιάννη Χουβαρδά, σε νέα μετάφραση του Γιώργου Δεπάστα. Γνωστοί και σημαντικοί ηθοποιοί πρωταγωνιστούν στη νέα παράσταση.

Κριτικές χρηστών

Marian Nilo

5/10
SPOILER!
ΛΟΥΛΟΥ: η Αλκιστης ο ζογκλερ, ο Αλέκος η Λουλου, και ο Χαρις η Μαιμου.
μια καλή παράσταση αλλά όχι για το τσίρκο.



Πριν αρχίσει η ανάγνωση.
Δεν είμαι ειδικός αλλά το τσίρκο είναι η ζωή μου.
Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη ήταν η μόνη σωστή. Το ερμαφρόδιτο. Ο δικαστής του έργου.

Η Αλκιστης πουλοπούλου καλό θα ήταν, να είναι ο αρσιβαρίστας. Ήταν πολύ δυνατή.

ο Αλέκος Συσσοβίτης έπρεπε να είναι η LULU, όπως πολύ καλά μας προϊδέασε η αφίσα, και πολύ όμορφα και σεμνά μπορούσε να το ερμηνεύσει.

Τέλος, ο Χάρης Φραγκούλης έπρεπε από την αρχή, που ήταν, να παραμείνει η μαϊμού. Γιατί πολύ του πήγαινε και το τσίρκο του ταιριάζει.


Μεγάλη διάρκεια, ενδιαφέρουσα πλοκή, προβλέψιμο τέλος. Όπως άλλωστε και στο τσίρκο. Το τσίρκο όμως, παρά τη προβλέψιμότητα , έχει άλλου είδους περιεχόμενο, σου μαθαίνει πως ό, τι και να γίνει,
ο ακροβάτης δεν πέφτει ποτέ.

Το τσίρκο ξεκίνησε στο δρόμο. Από οικογένειες κυρίες. Πρώτα εξ αίματος και έπειτα από επιλογή.

Οικογένειες που ταξιδεύουν κοινοβιακά τον κόσμο δίχως να τους ενδιαφέρουν τα υλικά αγαθά. Παρά μόνο ο εξοπλισμός τους που πάντα προσέχουν σαν τα μάτια τους.

Ξεκίνησε από ιδιαίτερους ανθρώπους (queer), άνθισε στη Γαλλία κυρίως τη περίοδο της Επανάστασης- σε κάθε περίοδο ταραχή ταιριάζει ένα τσίρκο, όπως άλλωστε και η κωμωδία- στην συνέχεια, υιοθέτησε τα ζώα, και τέλος, στη σύγχρονη Ευρώπη, τουλάχιστον , έχει κατασταλάξει απλά στις ανθρώπινες δυνάμεις. Βλ. cirque de soleil. – τα ζώα απαγορεύτηκαν-

Τι συνέβησε όμως μετά;

Μετά έγινε μια κιτς ποπ μόδα. Όπως διαπίστωσα μέσα από τη πολύ καλοστημένη παράσταση, Lulu.

Ο κύριος Γιάννης Χουβαρδάς έκανε μια τρομερά ριψοκίνδυνη διασκευής ενός αριστουργήματος του Φρανκ Βέντεκιν. Το έργο αυτό πέρασε από αλλεπάλληλα κύματα απαγορεύσεων, λογοκρισίας και αυτό το βλέπουμε από μια απλή έρευνα στο διαδίκτυο.

Πώς όμως να μην το ξαναδούμε αυτό μέσα από την επίσκεψη μας στο θέατρο;

Συνοψίζοντας τη πλοκή, Η Lulu, η γυναίκα είναι μια περσόνα, ένα κορίτσι, μια πόρνη, ένας άγγελος. Είναι το εξιλαστήριο θύμα. Είναι η ιδανική επιφάνεια για να προβάλλουν άντρες και γυναίκες όλων των ηλικιών, κάθε πιθανή κι απίθανη φαντασίωσή τους για το απόλυτο αντικείμενο του πόθου τους. Αυτή, μόνο αυτή , είναι η κατάλληλη να ενσαρκώσει την όποια φαντασίωση.
Μόνο που είναι καταραμένη, διότι ότι αγγίζει και αγαπά, μαραίνεται.


Βγαίνοντας από την παράσταση, μετά από ένα απλό και όμορφο( λόγω της απλότητας του) «σβήσιμο» ένιωσα ότι … ανακουφίστηκα. Όχι γιατί τελείωσε. Μπορούσα να την παρακολουθώ όλη μέρα.

Αλλά ,γιατί σε όλη τη παράσταση ένιωθα αμήχανα; ‘Ήθελα να κάνω Cut και να αλλάξω τους ρόλους.

Ήθελα να πω στον ταλαντούχο Χάρη , να αναλάβει ξανά το ρόλο της Μαιμούς όπως στην αρχή μας υποσχέθηκε πως θα κάνει.

Ήθελα να πω στην αληθινή και αισθησιακή περφορμερ ,Άλκηστης να γίνει αυτό που λένε στο τσίρκο , ο Λευκός κλόουν, και να κάνει τον κόσμο χαρούμενο, όπως από την ερμηνεία της φάνηκε να ήθελε.

Ήθελα να πω στην Καρυοφυλλιά ότι είναι σοβαρή επαγγελματίας και δεν θα μπορούσε να ερμηνεύσει καλύτερα το ρόλο του ερμαφρόδιτου, δηλαδή της δικαιοσύνης που ποτέ δεν δικαιώνεται, δηλαδή της φύσης.

Και ακόμα ήθελα να πω του Αλέκου ότι είναι μεγάλος καλλιτέχνης και θα ενσάρκωνε την Λουλου , αριστοφανικά αλλά και αριστοτεχνικά.

Διότι το τσίρκο έτσι είναι όμορφο. Απλό και παιδικό .
Κάθε άλλο παρά κιτς.
Και τα παιδιά είναι τόσο οι μικροί όσο και οι μεγάλοι.

Είναι απλό. Και στην απλότητα, όλοι , ανεξαιρέτως , το χάνουν στη μετάφραση. Πόσο μάλλον στην ελληνική μετάφραση.
Συγχαρητήρια ωστόσο, για τη προσπάθεια που ήταν πέρα από τα Ελληνικά δεδομένα και εύχομαι να μην αποθαρρυνθεί αυτή η προσπάθεια.

Συγχαρητήρια για την επιμέλεια ήχου , οι ηθοποιοί φάνηκε ότι συγχρόνως είναι και μουσικοί, απαραίτητο γνώρισμα τσίρκου. Όπως επίσης, συγχαρητήρια για τη σωματική έκφραση, τη σκηνογραφία και τα φοβερά σκιλς να υποστηρίζεται μια παράσταση σε τρεις διαφορετικές γλώσσες με τρόπο φυσικό, ανθρώπινο.

Προτείνω αυτή τη παράσταση στο κοινό γιατί αποτελεί αδιαμφισβήτητα, τροφή για σκέψη.


Νιλο
4