Θεατρικά Νέα

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου παραδίδει σεμινάριο αφιερωμένο στο έργο του Τσέχωφ σε ηθοποιούς στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, Φρυνίχου 14.

 

Μίνι βιογραφικό

Eίναι σκηνοθέτης και ηθοποιός. Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1949. Στις τελευταίες δουλειές του συγκαταλέγονται, Η Ελένη του Γιάννη Ρίτσου, Relax…Mynotis, Σιχτίρ ευρώ, μπουντρούμ δραχμή… θα πεις κι ένα τραγούδι, Ιφιγένεια εν Ταύροις του Γκαίτε, Ο Τυχοδιώκτης…βασισμένος στον Χουρμούζη, Του Κουτρούλη ο γάμος του Αλέξανδρου Ρίζου Ραγκαβή, ο Κύκλωπας του Ευριπίδη καθώς επίσης και δύο οπερέτες του Θεόφραστου Σακελλαρίδη. 

Συνολικά έχει σκηνοθετήσει τριάντα παραστάσεις μέσα σε ισάριθμα χρόνια (έργα Σοφοκλή, Γκολντόνι, Μαριβώ, Χόρβατ, Μποντ, Σαίξπηρ Πιραντέλλο, Μολιέρου, Αναγνωστάκη, Στάικου, Μανιώτη, κ.ά.). 

Έχει μεταφράσει θεατρικά και πεζά κείμενα (Γκολντόνι, Μποντ, Μολιέρος, Μπαρτ, Σαντ, κ.ά.). Τιμήθηκε με διακρίσεις από τον Δήμο Αθηναίων, τον Δήμο Χαλανδρίου, την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών και το Φεστιβάλ Θεάτρου Συρακουσών της Σικελίας. Δίδαξε, όχι συστηματικά, σε δραματικές σχολές και στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

 

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να αποστείλουν μέχρι τις 16/7  το βιογραφικό τους στο nikolmel@yahoo.com

Στο τέλος του σεμιναρίου θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

Διάρκεια Σεμιναρίου: 60 ώρες (12 συναντήσεις των 5 ωρών).

Κάθε Δευτέρα και Πέμπτη 10:00-15:00

Από Δευτέρα 20 Αυγούστου και μέχρι Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου.

Κόστος Σεμιναρίου: 320 €

Πληροφορίες Εγγραφής: Έως 27/7 καθημερινά (Δε-Πα 10:00-15:00) στα τηλέφωνα: 2103222760 και 6976510251.

Η παράσταση της φετινής άνοιξης, που έγινε sold out και αγαπήθηκε από κοινό και κριτικούς, επιστρέφει τον Σεπτέμβριο στο Υποσκήνιο Β΄ Αίθουσας Α. Τριάντη μόνο για 10 παραστάσεις από την Παρασκευή 21 έως την Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου κάθε βράδυ στις 21.00. 
 
 
Το θεατρικό κείμενο του Γιάννη Λιγνάδη, που αποτελεί συρραφή ιστορικών γεγονότων, ανθολογημένων από τα πέντε πρώτα βιβλία της Ιστορίας του Πελοποννησιακού Πολέμου, επιχειρεί να αναδείξει την διαχρονική και οικουμενική ουσία της «τραγωδίας του πολέμου», τους σκοτεινούς και πολύπλοκους μηχανισμούς πίσω από το πολεμικό φαινόμενο. Η παράσταση επιχειρεί να αποτελέσει ένα γόνιμο μάθημα: σε γνωστικό επίπεδο, συνδυάζοντας τη γνώση του αρχαίου ιστορικού λόγου με τον σύγχρονο πολιτικό προβληματισμό· σε ψυχαγωγικό επίπεδο, επικοινωνώντας τα τραγικά συναισθήματα που παράγει η πολεμική βία.
 
Στα πολεμικά επεισόδια της δραματικής σύνθεσης περιέχονται η πολιορκία και άλωση της μαρτυρικής Πλάταιας, ο εμφύλιος πόλεμος στην Κέρκυρα, οι μάχες της Πύλου και της Σφακτηρίας, η καταστροφή της Μήλου. Τα πολεμικά γεγονότα και άλλα δραματικά συμβάντα συναρθρώνονται, μεταξύ άλλων, με τον επιτάφιο λόγο του Περικλή, τον λοιμό στην Αθήνα, ομιλίες πολιτικών πρωταγωνιστών και στοχαστικές κρίσεις του ιστορικού.
 
Η μετάφραση τηρεί με συνέπεια το γράμμα και το πνεύμα της πρωτότυπης συγγραφής. Παράλληλα αναδεικνύεται η θεατρικότητα (ως προς την μορφή) και η δραματικότητα (ως προς το ενυπάρχον συναίσθημα) του κειμένου. Το ιστορικό υλικό της δραματικής αφήγησης «διαλέγεται» με ένα μουσικό διακείμενο, το οποίο εισφέρει στην ιστορική γραφή σύγχρονες νοηματικές προεκτάσεις και οξύτερο δραματικό συναίσθημα.
 
Συμπαραγωγή Dramaticus–Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
 
Σε συνεργασία με το Σωματείο ΔΙΑΖΩΜΑ
 
Παίζουν
Δημήτρης Λιγνάδης, Aurora Marion, Κώστας Νικούλι
Ανδρέας Καρτσάτος, Κατερίνα Πατσιάνη
 
Eισιτήρια - Η προπώληση έχει ήδη ξεκινήσει
210 72 82 333, megaron.gr
και σε όλα τα καταστήματα Public

Το "Φάρεναϊτ 451" σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, που παρουσιάστηκε στο Φεστβάλ Αθηνών και Επιδαύρου σε 3 sold out παραστάσεις, θα παιχτεί κανονικά από 9 Νοεμβρίου στο θέατρο Πόρτα. 

Σ’ ένα μελλοντικό, ολοκληρωτικό καθεστώς όπου τα βιβλία καταστρέφονται, ο πρωταγωνιστής του έργου, διώκτης αρχικά των αντιφρονούντων, μεταστρέφεται, όταν έρχεται σ’ επαφή με τον μυστικό κόσμο των βιβλίων. Πώς μπορεί να σπάσει το εφιαλτικό πρόσωπο του ολοκληρωτισμού; Μπορεί η διεκδίκηση της «προσωπικής ανάγνωσης» να προκαλέσει στο σύστημα ρήγματα ελευθερίας;

Σημείωμα του σκηνοθέτη
“Το 1953, εν τω μέσω της Μακαρθικής περιόδου, εμφανίζεται στα αμερικανικά βιβλιοπωλεία ένα βιβλίο που θα αποτελέσει από τα σημαντικότερα δυστοπικά μυθιστορήματα 20ού αιώνα. Πρόκειται για το Φαρενάιτ 451 του Ραίη Μπράντμπουρυ. Ο τίτλος δηλώνει τη θερμοκρασία στην οποία αρχίζει να καίγεται το χαρτί, και αναφέρεται στην πρακτική της «καύσης βιβλίων» που ταυτίζεται, ιστορικά και συμβολικά, με την καταστολή της ελευθερίας σκέψης και λόγου.

Σε μια μελλοντική κοινωνία, «πυροτεχνουργοί» λειτουργώντας σαν ένα «Σώμα Κρατικής Ασφάλειας», εντοπίζουν και καίνε όσα βιβλία έχουν σωθεί κρυμμένα από αντιφρονούντες, που αρνούνται να συμμορφωθούν στο δόγμα, ότι τα βιβλία είναι άχρηστα και βλαβερά. Ο βασικός ήρωας του έργου είναι ένα διακεκριμένο στέλεχος αυτού του «σώματος», όμως, ερχόμενος σε επαφή με το «μυστικό σύμπαν των βιβλίων», αρχίζει να μαγνητίζεται επικίνδυνα απ’ αυτό. Σιγά σιγά ανακαλύπτει, ότι πίσω από τον κόσμο εικονικής πραγματικότητας, στον οποίο οι συμπολίτες του ζουν εφησυχασμένοι, υπάρχει ένα ολόκληρο δίκτυο, που κινείται υπόγεια και σε αντίθετες κατευθύνσεις από τις δικές του επιλογές. Όταν ξυπνήσει η «περιέργειά» του γι’ αυτόν τον κόσμο είναι θέμα χρόνου να γίνει από διώκτης διωκόμενος.

Το 1979 ο ίδιος ο συγγραφέας ξαναγράφει το έργο σε θεατρική μορφή επεμβαίνοντας σημαντικά στο αρχικό περιεχόμενο του κειμένου και δημιουργώντας έτσι τη βάση για ένα πολύ ενδιαφέρον θεατρικό ανέβασμα. Μια πολυφωνική ανάγνωση που ανατριχιάζει με την επικαιρότητα του έργου».

Θωμάς Μοσχόπουλος

 

Παίζουν: Αλέξανδρος Λογοθέτης, Άννα Μάσχα, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Κίττυ Παϊταζόγλου, Χάρης Τσιτσάκης, Μάνος Γαλανής, Θάνος Λέκκας, Ξένια Καλογεροπούλου

 

*Προπώληση εδώ: https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-porta/farenait-451/

Ο «Ίων» του Ευριπίδη -η παράσταση που άνοιξε το περσινό 1ο Διεθνές Εργαστήρι Αρχαίου Δράματος στις Κρηνίδες σε παραγωγή του ΔηΠεΘε Καβάλας και του Φεστιβάλ Φιλίππων και παρουσιάστηκε στο Αρχαίο Θέατρο των Φιλίππων σε μετάφραση και σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη, διασκευή της ίδιας με τον Άρη Ασπρούλη και με τους Κωνσταντίνο Μπιμπή, Δήμητρα Χατούπη και Νίκο Τουλιάτο επί σκηνής- έγινε δεκτός να παρουσιαστεί στο θέατρο «THE TANK» στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης, με αγγλικούς υπέρτιτλους. Οι ακριβείς ημερομηνίες θα ανακοινωθούν

 
Λίγα λόγια για την παράσταση
Ο νεαρός Ίωνας -ο μετέπειτα γενάρχης των Ιώνων, των Αθηναίων- καταφτάνει στο μέσο της σκηνής, ενώ η Κρέουσα, η μητέρα του, στέκεται στις θέσεις των θεατών και παραμονεύει. Ο ήρωας γοητεύεται από την παράξενη αυτή γυναίκα, νιώθοντας μαζί της μια απόκοσμη οικειότητα. Και για να κατακτήσει την αγάπη της, αποφασίζει να της εξιστορήσει όλα του τα πάθη.
 
Λίγα λόγια για το έργο
Ο Ίων του Ευριπίδη γράφτηκε γύρω στα 412 π.Χ. και αποτελείται από 1622 στίχους. Ο μύθος θέλει την Κρέουσα, κόρη του Βασιλιά της Αθήνας Ερεχθέα, να μένει έγκυος χωρίς τη θέλησή της από το θεό Απόλλωνα και ύστερα από εννέα μήνες να φέρνει στον κόσμο ένα αγόρι, το οποίο γεννά μόνη και αβοήθητη, κρυφά από την οικογένειά της. Με φόβο προς τον πατέρα της και με σεβασμό προς τη βασιλική της γενιά, αποφασίζει, παρότι πονάει για αυτό, να εγκαταλείψει το παιδί με τα σπάργανά του μέσα στην ίδια τη σπηλιά που συνευρέθηκε με τον Φοίβο, ελπίζοντας στον θάνατο του βρέφους ή στην εξαφάνισή του. Με απόφαση του ίδιου του Απόλλωνα, ωστόσο, ο Ερμής μεταφέρει το νεογέννητο στους Δελφούς, στον ομφαλό της γης, για να το αναθρέψει η Πυθία μέσα στο μαντείο και να σωθεί. Ο μικρός μεγαλώνει τρεφόμενος από τις σπονδές και τα πρόσφορα των πιστών και ως έφηβος ορίζεται φύλακας του Μαντείου. Χρόνια μετά, η μητέρα του η Κρέουσα, θα επισκεφτεί το Μαντείο με τον σύζυγό της τον Ξούθο, με σκοπό να πάρει χρησμό, γιατί ο γάμος της παραμένει άκαρπος. Τη στιγμή που το ζεύγος καταφτάνει, από το ιερό βγαίνει ο Ίωνας.
 
Η σημασία του έργου
Είναι η τραγωδία αυτή κωμική; Είναι η τραγωδία αυτή μια προπαγάνδα; Μια προσπάθεια του ποιητή να επινοήσει τη θεϊκή προέλευση της ιωνικής φυλής και άρα των Αθηναίων, με σκοπό να δικαιολογηθεί η διεκδίκηση τους για την κυριαρχία του Αιγαίου; Στον Ίωνα αυτά που φαίνονται δεν είναι αυτά που είναι. Το πραγματικό δεν το βλέπεις, σου αποκαλύπτεται. H ορατοποίηση του αόρατου, η εμφάνιση των κρυμμένων, των απόκρυφων στοιχείων μέσα από το κείμενο (νυν οράς α χρη σε οράν, μοτίβο κοινό σε Οιδίποδα και Ίωνα) και τελικά η σύνθεση μιας σκηνικής ιστορίας η οποία φέρνει στο φως αυτά τα οποία υπονοούνται, αποσιωπώνται και αποκρύπτονται, είναι το κεντρικό ζητούμενο αυτής της νέας εκδοχής για δυο πρόσωπα.

Μετά από δύο πολύ πετυχημένες θεατρικές περιόδους στο Εθνικό Θέατρο, η παράσταση που κέρδισε κοινό και κριτικούς, προστίθεται στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και παρουσιάζεται τη σεζόν 2018 – 2019 στο Θέατρο Τζένη Καρέζη. Για την ερμηνεία τους στην παράσταση τιμήθηκαν η Ιωάννα Κολλιοπούλου με το βραβείο Μελίνα Μερκούρη και ο Γιάννης Νιάρρος με το βραβείο Δημήτρης Χορν.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο βραβευμένος σκηνοθέτης του κινηματογράφου Γιάννης Οικονομίδης έρχεται σε επαφή με τη θεατρική διαδικασία.

Το 2006 είχε αναθέσει στην ομάδα 90οC τη διασκευή και τη μεταφορά στο θέατρο της ταινίας του "Σπιρτόκουτο". Την αμέσως επόμενη περίοδο βραβεύτηκε με βραβείο κοινού στην κατηγορία "νεοελληνικού έργου".

Κι αν το έργο του εκείνο είχε ξεκλειδώσει την πόρτα της ελληνικής μικροαστικής οικογένειας, το πρώτο έργο που γράφει και σκηνοθετεί αποκλειστικά για το θέατρο, με τίτλο «Στέλλα κοιμήσου», μας εισάγει μέσα στην πολυτελή βίλα του νεόπλουτου Έλληνα, όπου η ευμάρεια συνυπάρχει με τη χυδαιότητα και οι σχέσεις έχουν το χρώμα του χρήματος. Η ωμότητα της γλώσσας και η κυνικότητα των συμπεριφορών είναι τα όπλα της παράστασης του Οικονομίδη, όπου ο θεατής αισθάνεται αυτόπτης μάρτυρας μιας κωμικοτραγικής «φέτας ζωής».

 

ΠΡΕΜΙΕΡΑ

Δευτέρα 1η Οκτωβρίου

 

ΜΕΡΕΣ / ΩΡΕΣ

Από 1 έως 12 Οκτωβρίου : Δευτέρα με Παρασκευή στις 21:00

Από 15 Οκτωβρίου: Δευτέρα & Τρίτη στις 21:00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Κανονικό: 18€

Φοιτητικό, άνω των 65 ετών, πολυτέκνων, παιδιά έως 18 ετών: 15€

Ανέργων, ΑΜΕΑ: 12€

 

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 90 λεπτά

Εισιτήρια για την παράσταση προπωλούνται: 

https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-tzeni-karezi/stella-koimisou/

Μετά από 3 χρόνια επιτυχίας στο Studio Μαυρομιχάλη, αυτήν την Παρασκευή 11 Μαϊου παίζεται η τελευταία παράσταση για το εμβληματικό μυθιστόρημα του Άρη Αλεξάνδρου, «Το Κιβώτιο».

 

Το «Κιβώτιο», παρουσιάζεται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη, σε σκηνοθεσία Φώτη Μακρή και Κλεοπάτρας Τολόγκου, με τονΦώτη Μακρή στον κεντρικό ρόλο.

Η παράσταση εκτός από την Αθήνα, έχει παρουσιαστεί σε 28 πόλεις σε όλη την Ελλάδα, καθώς και στην διοργάνωση: «Πάφος – Πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης 2017» στην Κύπρο.

Από την αρχή των παραστάσεων (26 Νοεμβρίου 2015), «Το Κιβώτιο» πλαισιώθηκε από μία σειρά συζητήσεων με το κοινό, μετά το τέλος της κάθε παράστασης. Στις συζητήσεις αυτές προσκλήθηκαν σημαντικά πρόσωπα  από διαφορετικούς χώρους της δημόσιας ζωής, που προσέγγισαν με τον δικό τους τρόπο το έργο του Αλεξάνδρου και τα ζητήματα που προκύπτουν από αυτό, αναδεικνύοντας τις προεκτάσεις του μέχρι σήμερα. Το κοινό αγκάλιασε με πρωτοφανές ενδιαφέρον τόσο την παράσταση όσο και τις συζητήσεις και είχε την ευκαιρία να ανταλλάξει απόψεις, να εκφράσει απορίες, να συμμετέχει σε γόνιμο διάλογο.

Ο κύκλος συζητήσεων με το κοινό ολοκληρώνεται για την φετινή περίοδο, με καλεσμένους τους ανθρώπους που στήριξαν αυτά τα τρία χρόνια την παράσταση και τις συζητήσεις.

Οι θεατρολόγοι Μάρθα Κοσκινά και Μελίνα Πλαστή, ο ποιητής, αρχιτέκτων και αντιπρόεδρος του ελληνικού τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας, Αντρέας Γιολάσης, η Υποψήφια Διδάκτωρ Φιλοσοφίας ΕΚΠΑ, Γεωργία Πίσπα και ο συνεργάτης του θεάτρου μας, Νίκος Αργυριάδης, συζητούν μαζί με τον Φώτη Μακρή και φυσικά το κοινό, για το εμβληματικό μυθιστόρημα του Άρη Αλεξάνδρου.

 

* Το Κιβώτιο παίζεται στο Studio Μαυρομιχάλη με τον Φώτη Μαρκή στον μοναδικό ρόλο

Εδώ και μερικές μέρες οι "Όρνιθες" του Νίκου Καραθάνου έχουν ταξιδέψει μέχρι το Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης για να παρουσιαστούν στο St. Anne's Warehouse μέχρι και την Κυριακή 13 Μαϊου.

Μέχρι στιγμής η ημέρες των παραστάσεων είναι sold out μέχρι και την Παρασκευή και ήδη την έχει επισκεφθεί ο ταλαντούχος ηθοποιός Jeremy Ironw και ο κριτικός θεάτρου των New York Times, Ben Brantley, ο οποίος έγραψε μια ενθουσιώδη κριτική στην εφημερίδα όπου αναφέρεται ονομαστικά στον Νίκο Καραθάνο και τη σκηνοθεσία του, στα σκηνικά και κοστούμια της Έλλης Παπαγεωργακοπούλου, στον Άρη Σερβετάλη, στον Χρήστο Λούλη και στην Γαλήνη Χατζηπασχάλη. 

Η παράσταση που παίχτηκε αρχικά στην Επίδαυρο και αμέσως μετά στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης το 2016, έβγαλε ξανά φτερά και πέταξε μέχρι τη Νέο Υόρκη όπου και παίζεται στο St. Ann’s Warehouse στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης μέχρι και τις 13 Μαϊου. 

Την τελευταία παράσταση μπορείτε να παρακολουθήσετε ζωντανά στις 23:59 από το θέατρο όπου παίζαιται μέσω της ιστοσελίδας της Στέγης. Συντονιστείτε!

 

συντελεστές

Μετάφραση: Γιάννης Αστερής
Σκηνοθεσία: Νίκος Καραθάνος
Διασκευή: Νίκος Καραθάνος, Γιάννης Αστερής
Σκηνικά - Κοστούμια: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου
Μουσική:  Άγγελος Τριανταφύλλου
Φωτισμοί: Σίμος Σαρκετζής
Κίνηση: Amalia Bennett
 
Ο θίασος: Μαρία Διακοπαναγιώτου, Βασιλική Δρίβα, Νίκος Καραθάνος, Έμιλυ Κολιανδρή, Έκτορας Λιάτσος, Χρήστος Λούλης, Γρηγορία Μεθενίτη, Amalia Bennett, Κώστας Μπερικόπουλος, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Φοίβος Ριμένας, Μιχάλης Σαράντης, Γιάννης Σεβδικαλής, Άρης Σερβετάλης, Έλενα Τοπαλίδου, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Άγγελος Τριανταφύλλου, Χάρης Φραγκούλης, Γαλήνη Χατζηπασχάλη
 
Παίζουν ζωντανά οι μουσικοί: Σοφία Ευκλείδου, Μιχάλης Καταχανάς, Δημήτρης Κλωνής, Βασίλης Παναγιωτόπουλος, Δημήτρης Τίγκας
 
Βοηθός σκηνοθέτης: Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Ιωάννα Μπιτούνη
Βοηθός σκηνογράφου: Μυρτώ Λάμπρου
Βοηθός μουσικής: Βασίλης Παναγιωτόπουλος
Βοηθός παραγωγής: Τζέλα Χριστοπούλου
Hair Design: Χρόνης Τζήμος
Μακιγιάζ: Αλεξάνδρα Μυτά
Ηχολήπτης παράστασης: Κωστής Παυλόπουλος
Υπεύθυνος σκηνής: Γιάννης Κρητικός
Κατασκευή δέντρων: Σωκράτης Παπαδόπουλος, Στέφανος Γραμμένος, Δάφνη Ηλιοπούλου
Κατασκευή σκηνικού: Lazaridis Scenic Studio
Ειδικές κατασκευές κοστουμιών: Δήμητρα Καίσαρη, Δέσποινα Μακαρούνη Αφροδίτη Πουρνάρη
Επιδιορθώσεις κοστουμιών: Λένα Παπαμιχαήλ
Μετάφραση στα αγγλικά: Ορφέας Απέργης
Εκτέλεση Παραγωγής: POLYPLANITY Productions/ Γιολάντα Μαρκοπούλου, Βίκυ Στρατάκη

Συμπαραγωγή του St Ann’s Warehouse και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση

Με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση     

Στις 28 Απριλίου φτάνει στη Γερμανία η Ελληνίδα ηθοποιός Κλεοπάτρα Μάρκου, όπου και θα παραμείνει έως τις 9 Μαΐου, για να παρουσιαστεί στην Ακαδημία των Τεχνών του Βερολίνου, από τα μέλη της οποίας επιλέχθηκε ως υπότροφος στον τομέα τουPerforming Arts, με σκοπό να φιλοξενηθεί στην Ακαδημία και να εξελίξει τη δουλειά της, πάνω σε project της επιλογής της από τον Δεκέμβρη του 2018 έως τον Φεβρουάριο του 2019 και με στόχο την παρουσίαση του project αυτού τον Μάιο του 2019.
 
Η Ακαδημία Τεχνών του Βερολίνου ιδρύθηκε το 1696 και αποτελεί μια από τις παλαιότερες και σημαντικότερες ακαδημίες πολιτισμού της Ευρώπης. Σήμερα απαρτίζεται από 413 μέλη, τα οποία προέρχονται από 6 μεγάλες κατηγορίες: Visual Arts,ArchitectureMusicLiteraturePerforming ArtsFilm and Media Arts. Ενδεικτικά, στο τμήμα των Performing Arts το οποίο επέλεξε ως υπότροφο την Ελληνίδα Κλεοπάτρα Μάρκου αναφέρονται ως μέλη σπουδαία ονόματα του σύγχρονου πολιτισμού.
 
Κάθε χρόνο δίνονται από την Ακαδημία των Τεχνών του Βερολίνου 2 υποτροφίες για κάθε κατηγορία. 12 υποτροφίες σε νέους επαγγελματίες καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο στους αντίστοιχους 6 τομείς τεχνών: Visual Arts, Architecture, Music, Literature, Performing Arts, Film and Media Art. Φέτος η υποτροφία του Performing Arts δόθηκε στην Ελληνίδα ηθοποιό Κλεοπάτρα Μάρκου. Η συγκεκριμένη υποτροφία, ενταγμένη στη λογική του residency, προσκαλεί την καλλιτέχνιδα να φιλοξενηθεί στην Ακαδημία και να εξελιχθεί δουλεύοντας πάνω σε ένα δικό της project.
 
Στο πρώτο διάστημα (28.4.2018 – 7.5.2018) η Κλεοπάτρα Μάρκου συμμετέχει στο ανοιχτό φορουμ όπου οι υπότροφοι από όλο τον κόσμο παρουσιάζουν τον εαυτό τους:ποιος είναι ο καθένας ως καλλιτέχνης, ποια είναι η μέχρι τώρα καλλιτεχνική του διαδρομή και κατεύθυνση, τι τον απασχολεί καλλιτεχνικά και τι θα ήθελε να ερευνήσει ως εξέλιξη της τέχνης του στο διάστημα που θα βρίσκεται στην Ακαδημία Τεχνών του Βερολίνου. Η παρουσίαση αυτή γίνεται μπροστά στα μέλη της Ακαδημίας Τεχνών του Βερολίνου που την επέλεξαν, στους υπόλοιπους καλλιτέχνες υποτρόφους (με σκοπό να γνωρίσει ο καθένας τη δουλειά του άλλου και να ανοιχτούν εδάφη μελλοντικής συνεργασίας και καλλιτεχνικής ανταλλαγής), καθώς και μπροστά στο βερολινέζικο κοινό (το λεγόμενο λεγόμενο ‘Public Plenum’, ως διαδικασία)  μια και το όλο event είναι απολύτως ανοιχτό ως θέαμα για όποιον ενδιαφέρεται να το παρακολουθήσει.

 Το «Κιβώτιο», το εμβληματικό έργο του Άρη Αλεξάνδρου, παρουσιάζεται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη, σε σκηνοθεσία Φώτη Μακρήκαι Κλεοπάτρας Τολόγκου, με τον Φώτη Μακρή στον κεντρικό ρόλο.



Από την αρχή των παραστάσεων (26 Νοεμβρίου 2015), «Το Κιβώτιο» πλαισιώθηκε από μία σειρά συζητήσεων με το κοινό, μετά το τέλος της κάθε παράστασης. Στις συζητήσεις αυτές προσκλήθηκαν σημαντικά πρόσωπα  από διαφορετικούς χώρους της δημόσιας ζωής, που προσέγγισαν με τον δικό τους τρόπο το έργο του Αλεξάνδρου και τα ζητήματα που προκύπτουν από αυτό, αναδεικνύοντας τις προεκτάσεις του μέχρι σήμερα. 

Ο κύκλος συζητήσεων με το κοινό συνεχίζεται και την φετινή περίοδο, με καλεσμένο για την Παρασκευή 27 Απριλίου 2018, τον αναπληρωτή καθηγητή στο Τμήμα Θεατρικών σπουδών του ΕΚΠΑ, Μάνο Στεφανίδη.

Μικρό βιογραφικό

Ο Μάνος Στεφανίδης γεννήθηκε στο Πειραιά το 1954. Σπούδασε αρχαιολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Μετεκπαιδεύτηκε στο Kunstmuseum του Dusseldorf και στο Smithsonian Institution της Washington DC. Είναι διδάκτορας του ΑΠΘ. Επί 25 χρόνια ήταν επιμελητής της Εθνικής Πινακοθήκης. Το 2004 εξελέγη λέκτορας του Πανεπιστήμιου Αθηνών και το 2005 μέλος της Εταιρείας Συγγραφέων. Το 2006 εξελέγη επ. καθηγητής στο ΑΠΘ αλλά δεν απεδέχθη τη θέση. Σήμερα διδάσκει Ιστορία της Τέχνης στην Φιλοσοφική Αθηνών, τμήμα θεατρικών Σπουδών ως Αναπληρωτής καθηγητής.

 

* Η παράσταση "Το κιβώτιο" παίζεται κάθε Παρασκευή στις 21:00