Ο Γιάννης Σβώλος γεννήθηκε το 1955 (ηλικία 69 χρονών) στην Αθήνα.
Σπούδασε αρχιτεκτονική στο ΕΜΠ (1973/78) και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην αρχιτεκτονική τοπίου (ΗΠΑ, 1978/79). Την οκταετία 1986/92 εργάστηκε ως αρχιτέκτων αναστηλώσεων στο Υπουργείο Πολιτισμού στην Ομάδα Εργασίας για τη Συντήρηση των Μνημείων του Ασκληπιείου Επιδαύρου με αντικείμενο τη Θόλο του Πολύκλειτου. Την πενταετία 1995/2000 εργάστηκε στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού (ΙΜΕ) ως επιστημονικός σύμβουλος στο Αρχείο Δομημένου Περιβάλλοντος της Μικράς Ασίας, στο Τμήμα Τρισδιάστατων Γραφικών, όπου παράγονταν ψηφιακά μοντέλα αρχαίων κτιρίων, στην παραγωγή μονογραφίας για την αρχαία Πριήνη (ΙΜΕ, 2000? Harvard University Press, 2006) και στην έκδοση τόμου για την αρχαία Έφεσο (ΙΜΕ, 2005). Το 2000 συνέπραξε στην παραγωγή πενταμερούς ντοκιμαντέρ με θέμα τους αρχαίους Ολυμπιακούς Αγώνες. Από το 2012 συμπράττει με διεθνή κύκλο αρχαιολόγων και 'Aγγλο 3D artist στη δημιουργία ψηφιακών τρισδιάστατων αναπαραστάσεων μειζόνων ελληνικών αρχαιολογικών χώρων. Προϊόν της συνεργασίας αυτής υπήρξε η εικονογράφηση επιστημονικής έκδοσης με θέμα τη χρήση της Θόλου της Επιδαύρου (ΗΠΑ, 2018). Συμμετείχε ως επιστημονικός σύμβουλος στο πρόγραμμα «Παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών ανάδειξης και προβολής του Κάστρου της Μυτιλήνης, των Βυζαντινών και Οθωμανικών μνημείων και της καθημερινής ζωής της ευρύτερης περιοχής» (ΕΣΠΑ 2007/2013, ΥΠΠΟΤ, 14η ΕΒΑ). Από το 1993 ασχολείται με τη μουσικοκριτική δημοσιεύοντας κείμενα σε διάφορα έντυπα (Ελευθεροτυπία, Εφημερίδα των Συντακτών, Η Καθημερινή, Πολυφωνία κ.ά.). Συνεργάστηκε με το Γ' Πρόγραμμα της ΕΡA (1994/2014) και μείζονες μουσικούς θεσμούς (ΜΜΑ, ΜΜΘ, Φεστιβάλ Αθηνών κ.ά.). Δίδαξε σε σεμινάρια σκηνογραφίας της όπερας (2001/19). Συμμετείχε ως σύμβουλος στη δισκογραφική έκδοση έργων Ελλήνων συνθετών από την Ανώνυμη Εταιρεία Προβολής του Ελληνικού Πολιτισμού (Πολιτιστική Ολυμπιάδα 2001/04, «Αντίς για όνειρο», 12 cd). Διασκεύασε σε λιμπρέτο τη Φόνισσα του Παπαδιαμάντη για την ομώνυμη όπερα του Γιώργου Κουμεντάκη (ΕΛΣ, 2014). Συνεργάστηκε στην υλοποίηση προγράμματος ΕΣΠΑ με αντικείμενο το αρχείο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και την ιστορία της όπερας στην Ελλάδα (2013/15, Post Scriptum, ΕΛΣ / Εικονικό Μουσείο Όπερας). Συνεργάστηκε στην υλοποίηση παραγωγής τεσσάρων τηλεοπτικών παραγωγών για την ιστορία της όπερας στην Ελλάδα και την 80χρονη πορεία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (2016/18, Frog on the road / ελculture, Cosmote / History Channel).
Δείγμα της δουλειάς του στο θέατρο είναι η παράσταση Η κερένια κούκλα (2019).