Σεμινάρια και Εργαστήριο Υποκριτικής με τον Θωμά Μοσχόπουλο στο θέατρο ΠΟΡΤΑ

27 Μαΐου 2020
Σεμινάρια και Εργαστήριο Υποκριτικής  με τον Θωμά Μοσχόπουλο στο θέατρο ΠΟΡΤΑ

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος και το θέατρο Πόρτα, μετά από την αναγκαστική παύση λόγω κορωνοϊού, επανέρχονται με εργαστήρια και σεμινάρια υπορκιτικής για τον Ιούνιο, όπου θα πραγματοποιηθούν στο χώρο του θεάτρου. Σύμφωνα με την γραπτή ανακοίνωση του Πόρτα, έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής για τη διασφάλιση τη Δημόσιας Υγείας σύμφωνα με την εγκύκλιο που εστάλη.  

 

Α’ ΚΥΚΛΟΣ|Σεμινάριο Υποκριτικής

«Κλειδιά και τεχνικές για τη δόμηση και συστημική διερεύνηση ενός ρόλου»

 

Το σεμινάριο του Θωμά Μοσχόπουλου «Κλειδιά και τεχνικές για τη δόμηση και συστημική διερεύνηση ενός ρόλου» απευθύνεται σε ηθοποιούς που επιθυμούν να οργανώσουν και να εξελίξουν την προσωπική τους τεχνική, καθώς και να διερευνήσουν τρόπους επικοινωνίας και δημιουργικής λειτουργίας στη διάδρασή τους με τους συμπαίκτες και το κοινό τους. Στόχος του σεμιναρίου είναι η εισαγωγή μιας σειράς βασικών τεχνικών, που επιτρέπουν την αποτελεσματική αντιμετώπιση προβλημάτων ανάλυσης και σύνθεσης ρόλων. Οι κώδικες που προτείνονται είναι απλοί, κατανοητοί και άμεσα εφαρμόσιμοι, και μπορούν να οδηγήσουν στη μετεξέλιξή τους σε ιδιαίτερα σύνθετες και απαιτητικές εφαρμογές σκηνικής ερμηνείας.

 

Διάρκεια σεμιναρίου: 30 ώρες κατανεμημένες σε πέντε 6ωρες συναντήσεις.

Ημερομηνίες: Τρίτη 9/6 έως Σάββατο 13/6
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 20 άτομα (Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας)
Τιμή συμμετοχής: 150 + ΦΠΑ
Ώρες: 10.00-16.00
Χώρος: ΠΟΡΤΑ (Μεσογείων 59)

 


Β’ ΚΥΚΛΟΣ|Σεμινάριο-Εργαστήριο Υποκριτικής

 

«ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΙΑ ΣΚΗΝΗ- Στιγμές ζωής με επίγνωση των ορίων της, όπως καταγράφονται σε Σαιξπηρικούς μονολόγους με στοιχεία Παράβασης»

 

Λίγοι δραματουργοί στην ιστορία του θεάτρου έχουν να επιδείξουν ανάλογη εμβάθυνση στον τομέα της αναζήτησης των ορίων της ανθρώπινης συνειδητότητας αλλά και της ίδιας της ζωής. Οι ήρωες του βάρδου, ακόμα και κάποιοι που δεν έχουν παρά ένα ελάχιστο πέρασμα από τη σκηνή των έργων του, δεν παύουν να διερωτώνται «Τι είναι η ζωή; Τι αξία έχει; Να ζεις ή να μην ζεις, όταν οι δυσκολίες κατακλύζουν τα πάντα και η ματαίωση καραδοκεί ανά πάσα στιγμή;». Από την άλλη πάλι, η χαρά της ζωής, οι μικρές τρυφερές λεπτομέρειές της, ο έρωτας και το γέλιο κατακλύζουν τα έργα του. Τόσο πειστικές είναι οι θέσεις και των αισιόδοξων και των απαισιόδοξων θεατρικών προσώπων που παρελαύνουν στους επί σκηνής στοχασμούς του, αλλά και συνάμα τόσο αντιφατικές και αντικρουόμενες οι θέσεις τους, που είναι αδύνατον να φανεί ξεκάθαρα ποια θέση ακριβώς πρεσβεύει ο ίδιος ο ποιητής και με ποια «πλευρά» συντάσσεται. Μία οπτική, όμως, εμφανίζεται σαφέστατη και μάλιστα επαναλαμβάνεται τόσο συχνά, ώστε να γίνεται χαρακτηριστικό μοτίβο της Σαιξπηρικής φιλοσοφίας: όσο η ζωή είναι περατή, φευγαλέα και ο άνθρωπος σχεδόν καταδικασμένος να έχει μερική- αν όχι λανθασμένη- επίγνωση του νοήματός της, άλλο τόσο η θεατρική σκηνή και η φανταστικοί κόσμοι που γεννιούνται στο πλαίσιό της είναι απέραντοι, ατελείωτοι, συναρπαστικοί και αποκαλυπτικοί. Η δυσκολία τους να ερμηνευτούν με τρόπο πλήρη και ικανοποιητικό τα έργα αλλά και οι ρόλοι που τα απαρτίζουν έγκειται εν μέρει και στο γεγονός ότι ο ερμηνευτής τους οφείλει να ακροβατεί σταθερά ανάμεσα στον κόσμο του φανταστικού και στον κόσμο της πραγματικότητας, δημιουργώντας ένα μόνιμο αντίβαρο σε όποια τάση ή άποψη τείνει να κατακτήσει αυταρχικά και αυτάρεσκα τη σκηνή. Με λίγα λόγια, προτείνει το θέατρο ως τρόπο εγκόλπωσης και δημιουργικής διαχείρισης της όποιας αβεβαιότητας μέσα από την υιοθέτηση μιας ποιητικής και δραματικής ρευστότητας. Το Σεμινάριο- Εργαστήριο θα αποτελέσει μια απόπειρα εισαγωγικής προσέγγισης στο Σαιξπηρικό πνεύμα αυτής της «θεατρικότητας» και τους τρόπους που θα μπορούσαν να καταστήσουν την παράμετρο αυτή σύγχρονη, μέσα στα πλαίσια μιας ευρύτερης αναζήτησης των ορίων της θεατρικής γλώσσας, δίχως αμήχανες υπεραπλουστεύσεις και μορφολογικούς ακροβατισμούς.

 

Στον συγκεκριμένο Κύκλο Μαθημάτων θα δοθεί προτεραιότητα συμμετοχής σε όσους έχουν παρακολουθήσει- είτε τη φετινή χρονιά είτε προηγούμενες- κάποιον από τους βασικούς κύκλους μαθημάτων υποκριτικής του Θωμά Μοσχόπουλου.

 

Διάρκεια σεμιναρίου: 30 ώρες κατανεμημένες σε πέντε 6ωρες συναντήσεις.
Ημερομηνίες: από  Τρίτη 16/6 έως Σάββατο 20/6
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 20 άτομα (Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας)
Τιμή συμμετοχής: 180 + ΦΠΑ
Ώρες: 10.00-16.00
Χώρος: ΠΟΡΤΑ (Μεσογείων 59)

Για εγγραφές στο Σεμινάριο ή/και τον Κύκλο Μαθημάτων: [email protected]
(Απαραίτητη η αποστολή βιογραφικού σημειώματος με φωτογραφία.)

 

 

Μέτρα Υγιεινής και Ασφάλειας

 

Τα Σεμινάρια και το Εργαστήριο Υποκριτικής θα διεξαχθούν εντός των χώρων του θεάτρου ΠΟΡΤΑ (Μεσογείων 59, Αμπελόκηποι) σε τμήματα 15-20 συμμετεχόντων. Συγκεκριμένα, θα χρησιμοποιηθούν η πλατεία, η σκηνή και οι κοινόχρηστοι χώροι. Όλοι οι προαναφερθέντες χώροι απολυμαίνονται τακτικά με εγκεκριμένα από τον Ε.Ο.Φ. απολυμαντικά (σταθεροποιημένο διοξείδιο του χλωρίου) ενάντια σε μικροοργανισμούς, μικρόβια, βακτήρια, ιούς και το νέο στέλεχος του κορονοϊού SARS CoV-2. Επιπροσθέτως, με τη μέθοδο του υπέρξηρου ατμού έχουν πραγματοποιηθεί όλες οι απαιτούμενες αποστειρώσεις. Η καθημερινή καθαριότητα και η φροντίδα για την υγιεινή των χώρων είναι αυτονόητη.

 

Οι χώροι του θεάτρου έχουν εφοδιαστεί κατά προτεραιότητα με τα παρακάτω:

 

  • Αντισηπτικά αλκοολούχα διαλύματα
  • Υγρά κρεμοσάπουνα για τις τουαλέτες
  • Χειροπετσέτες για τις τουαλέτες
  • Κοινά καθαριστικά και απολυμαντικά κατάλληλα για τον καθαρισμό επιφανειών με δράση κατά του ιού (οικιακή χλωρίνη και αλκοολούχα διαλύματα με τουλάχιστον 70% αλκοόλη).
  • Χειρουργικές και μη ιατρικές μάσκες. Είναι προαιρετική η χρήση μη-ιατρικής προστατευτικής μάσκας, τηρώντας τους όρους σωστής χρήσης της. Η χρήση της μάσκας αποτελεί συμπληρωματικό μέτρο και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς τους απαραίτητους κανόνες υγιεινής
  • Γάντια μίας χρήσεως

 

Η  απόσταση μεταξύ των συμμετεχόντων θα είναι ίση τουλάχιστον με δυο μέτρα μήκος με κοινό προσανατολισμό, ώστε να μειώνεται κατά το μέγιστο δυνατό η έκθεση όλων σε σταγονίδια.

 

Σε ό,τι αφορά στις εγκαταστάσεις κλιματισμού του θεάτρου έχουν ληφθεί όλα τα προτεινόμενα μέτρα που περιγράφονται στην εγκύκλιο Αρ. Πρωτ:Δ1(δ)/ ΓΠ οικ. 26635 - 23.04.2020 με θέμα «Λήψη μέτρων διασφάλισης της Δημόσιας Υγείας από ιογενείς και άλλες λοιμώξεις κατά την χρήση κλιματιστικών μονάδων». Τα μέτρα αποσκοπούν στον περιορισμό της μηχανικής διάδοσης του ιού μέσω των ρευμάτων αέρα, που αναπτύσσονται κατά τη λειτουργία των κλιματιστικών μονάδων.