Το Γυάλινο Εναλλακτικό, η νέα εναλλακτική Σκηνή του Γυάλινου Μουσικού Θεάτρου κάνει το ντεμπούτο της τον Ιανουάριο 2020 με το θεατρικό έργο «Μom Made Mermaid» σε σκηνοθεσία Κατερίνας Σιώζου.
Η παράσταση εντάσσεται σε ένα ρεπερτόριο θεατρικών -και όχι μόνο- έργων, το οποίο αποτελείται από 6 παραστάσεις νέων σκηνοθετών- μία για κάθε μήνα- με τίτλο «ΑΙΜΑ» που θα λάβουν χώρα στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο , στην Εναλλακτική Σκηνή από Ιανουάριο ως Ιούνιο υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Νίκου Καραγέωργου.
Υπόθεση
Το αρχέγονο δίδυμο μάνας-γιου. Αυτή η γνωστή (;) σχέση: οριακή, απόμακρη, επικίνδυνα κοντινή. Μία σχέση σαρκοβόρα, που αρρωσταίνει, που γιατρεύει και γιατρεύεται. Ιδωμένη τούτη τη φορά… αλλιώς. Και μ’ ένα τέλος… άλλο. Ως αρχή.
"Τρία Μ στην σειρά: Μάνα, Μητέρα, Μαμά. Μάνα-γυναίκα, μάνα-κόρη, μάνα-σύζυγος, μάνα-παρθένα, μάνα-αγία, μάνα-μητέρα του ‘’υιού των ανθρώπων’’. Μάνα… Μήτηρ Θεού. Αυτή η αρχετυπική Μήτρα, η αρχή των πάντων. Η άχρονη μάνα, πάντα η ίδια, εκεί, δίχως ηλικία. Παντού και πάντα παρούσα.
Και φυσικά, η Δημιουργία. Το παιδί. Ο γιος. Ο γιος παιδί, ο γιος έφηβος, ο γιος μεγάλος (;). Αυτό το αντικείμενο λατρείας, ιδιοκτησίας, ιδιοχρησίας. Αυτό το πολύτιμο δημιούργημα, αυτό το δώρο (της ίδιας στον εαυτό της).
Η μάνα θεότητα που δημιουργεί και καταστρέφει, με συντροφιά την ίδια την Παναγία, ως ισάξιο συνομιλητή της. Η Μάνα που ζητά πίσω αυτό που της ανήκει. Αυτό που εμφυτεύτηκε από τον ‘’Κύριο’’ εντός της, χωρίς τη συγκατάθεσή της, που αποσπάστηκε, με φωνές και ουρλιαχτά, από το ίδιο της το σώμα, και πάλι δίχως τη συγκατάθεσή της.
Κι ο γιος, κι αυτός εκεί, σε μία αδιάκοπη πάλη μεταξύ της γονεϊκής υποχρέωσης και της υποχρέωσης του εαυτού του. Τη μία και μοναδική υποχρέωση: της εξατομίκευσης, της αυθυπαρξίας. Βαδίζοντας τα στάδια του μεγαλώματος του ένα-ένα, βασανιστικά όσο και απελευθερωτικά, μέχρι την τελική μεταμόρφωσή του προς το άφυλλο ψάρι. Ένα πλάσμα που δεν θα ορίζεται από την ταυτότητα φύλου του. Δίχως τα κοινωνικά στερεότυπα και τους έμφυλους προκαθορισμούς που θέλουν να το ετεροπροσδιορίζουν. «Χωρίς γεννητικά όργανα, χωρίς παντελόνι, χωρίς φούστα», όπως μας λέει το ίδιο. Επιλέγοντας ένα σώμα που θα αφεθεί στη δύναμη του νερού. Στη ροή.
Να λοιπόν, μπροστά μας αυτό το αρχέγονο δίδυμο μάνας-γιου. Αυτή η γνωστή (;) σχέση: οριακή, απόμακρη, επικίνδυνα κοντινή. Μία σχέση σαρκοβόρα, που αρρωσταίνει, που γιατρεύει και γιατρεύεται. Μια Θεία σχέση. Μια σχέση ιδωμένη τούτη τη φορά… αλλιώς. Και μ’ ένα τέλος… άλλο. Ως αρχή".
Γιώργος Νικολαΐδης
Η παράσταη παίζεται στην Εναλλακτική Σκηνή του Γυάλινου Μουσικού Θεάτρου.