ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η Ακαδημία των Τεχνών του Βερολίνου επιλέγει την Ελληνίδα Κλεοπάτρα Μάρκου ως υπότροφό της

Μια ελληνίδα ανάμεσα στους υπότροφους της Ακαδημίας των Τεχνών του Βερολίνου
25.04.18
Στις 28 Απριλίου φτάνει στη Γερμανία η Ελληνίδα ηθοποιός Κλεοπάτρα Μάρκου, όπου και θα παραμείνει έως τις 9 Μαΐου, για να παρουσιαστεί στην Ακαδημία των Τεχνών του Βερολίνου, από τα μέλη της οποίας επιλέχθηκε ως υπότροφος στον τομέα τουPerforming Arts, με σκοπό να φιλοξενηθεί στην Ακαδημία και να εξελίξει τη δουλειά της, πάνω σε project της επιλογής της από τον Δεκέμβρη του 2018 έως τον Φεβρουάριο του 2019 και με στόχο την παρουσίαση του project αυτού τον Μάιο του 2019.
 
Η Ακαδημία Τεχνών του Βερολίνου ιδρύθηκε το 1696 και αποτελεί μια από τις παλαιότερες και σημαντικότερες ακαδημίες πολιτισμού της Ευρώπης. Σήμερα απαρτίζεται από 413 μέλη. Ενδεικτικά, στο τμήμα των Performing Arts το οποίο επέλεξε ως υπότροφο την Ελληνίδα Κλεοπάτρα Μάρκου αναφέρονται ως μέλη σπουδαία ονόματα του σύγχρονου πολιτισμού.
 
Κάθε χρόνο δίνονται από την Ακαδημία των Τεχνών του Βερολίνου 2 υποτροφίες για κάθε κατηγορία. 12 υποτροφίες σε νέους επαγγελματίες καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο στους αντίστοιχους 6 τομείς τεχνών: Visual Arts, Architecture, Music, Literature, Performing Arts, Film and Media Art. Φέτος η υποτροφία του Performing Arts δόθηκε στην Ελληνίδα ηθοποιό Κλεοπάτρα Μάρκου. Η συγκεκριμένη υποτροφία, ενταγμένη στη λογική του residency, προσκαλεί την καλλιτέχνιδα να φιλοξενηθεί στην Ακαδημία και να εξελιχθεί δουλεύοντας πάνω σε ένα δικό της project.
 
Στο πρώτο διάστημα (28.4.2018 – 7.5.2018) η Κλεοπάτρα Μάρκου συμμετέχει στο ανοιχτό φορουμ όπου οι υπότροφοι από όλο τον κόσμο παρουσιάζουν τον εαυτό τους:ποιος είναι ο καθένας ως καλλιτέχνης, ποια είναι η μέχρι τώρα καλλιτεχνική του διαδρομή και κατεύθυνση, τι τον απασχολεί καλλιτεχνικά και τι θα ήθελε να ερευνήσει ως εξέλιξη της τέχνης του στο διάστημα που θα βρίσκεται στην Ακαδημία Τεχνών του Βερολίνου. Η παρουσίαση αυτή γίνεται μπροστά στα μέλη της Ακαδημίας Τεχνών του Βερολίνου που την επέλεξαν, στους υπόλοιπους καλλιτέχνες υποτρόφους (με σκοπό να γνωρίσει ο καθένας τη δουλειά του άλλου και να ανοιχτούν εδάφη μελλοντικής συνεργασίας και καλλιτεχνικής ανταλλαγής), καθώς και μπροστά στο βερολινέζικο κοινό (το λεγόμενο λεγόμενο ‘Public Plenum’, ως διαδικασία)  μια και το όλο event είναι απολύτως ανοιχτό ως θέαμα για όποιον ενδιαφέρεται να το παρακολουθήσει.