Συνέντευξη

Στέργιος Κοντακιώτης: Η Άλκηστις είναι ένα έργο που πραγματεύεται το θάνατο με όλη τη δυσκολία του αλλά και το χιούμορ.

13 Οκτωβρίου 2022  |  από Πέπη Καλλίλα
Στέργιος Κοντακιώτης: Η Άλκηστις είναι ένα έργο που πραγματεύεται το θάνατο με όλη τη δυσκολία του αλλά και το χιούμορ.
Η παράσταση σε σκηνοθεσία και σύλληψη Έλενας Μαυρίδου ξεκινά αύριο Παρασκευή 14 Οκτωβρίου στο θέατρο Χώρος.

Πες μου λίγα λόγια για την παράσταση.

Από την αρχή που πρότεινε το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος το έργο της Άλκηστης, η Έλενα ήξερε πως ήθελε να οπτικοποιήσει ένα μέρος του έργου μέσω ενός projection αναλογικού τύπου. Στην παράσταση χρησιμοποιεί ένα επιδιασκόπιο, σαν αυτά που παλιά βάζαμε τις διαφάνειες και μέσα από φιγούρες και χρώματα προβάλει στον πίσω τοίχο του θεάτρου την ιστορία αλλά και την αίσθηση του έργου. Σε συνδυασμό με τη μουσική που έγραψε αποκλειστικά για την παράσταση ο Γιώργος Μαυρίδης, ένα σύμπαν παραδοσιακής μουσικής με θρακιώτικη λύρα και ηλεκτρονικής μέσω αναλογικών synthesizer και τα υπέροχα κοστούμια που υπογράφει ο Νίκος Αποστολόπουλος, συνθέτουν την ατμόσφαιρα της παράστασης. Οι ηθοποιοί σ’ αυτήν την παράσταση καλούμαστε να μπούμε σ’ αυτό το σύμπαν και να του χαρίσουμε άλλοτε τη φωνή, άλλοτε τη σκιά του σώματός μας, άλλοτε κάποιον χαρακτήρα αυτούσιο. Όλα αυτά τα στοιχεία της παράστασης αναμειγνύονται, ώστε στο τέλος να μείνει ένας χορός κι ένας ύμνος στη ζωή.

 

Ποιος είναι ο ρόλος σου;

Εγώ στην παράσταση παίζω το Χάρο που έρχεται για να πάρει την Άλκηστη στον κάτω κόσμο. Η ζωή της ανταλλάχτηκε με αυτήν του Αδμήτου και τώρα πρέπει αυτή να πληρώσει το χρέος. Ένας χαρακτήρας αρχετυπικός που πάντα βιάζεται να κάνει την δουλειά του, την οποία θεωρεί και ιερό του καθήκον. Επίσης, έχω αναλάβει ένα κομμάτι του χορού, που θρηνεί για το χαμό της αγαπημένης του βασίλισσας και προσπαθεί να βοηθήσει το βασιλιά του να σταθεί στα πόδια του μετά το χαμό της γυναίκας του.

 

Τι σου αρέσει περισσότερο σε αυτή την παράσταση;

Είναι ένα έργο που πραγματεύεται το θάνατο με όλη τη δυσκολία του αλλά και το χιούμορ, για να καταλήξει πως η ζωή είναι ένα μεγαλειώδες δώρο! Αυτό υπάρχει έντονα στην παράσταση και είναι κάτι που πρεσβεύουμε όλοι οι συνεργάτες αυτής της δουλειάς. Είναι πολύ όμορφο να υπάρχεις σ’ ένα τέτοιο σύνολο και αυτό είναι και το περιβάλλον που φτιάχνουμε για το κοινό.

 

Τι προκλήσεις έχεις να αντιμετωπίσεις σε σχέση με τον ρόλο που υποδύεσαι;

Ο Χάρος είναι ένας χαρακτήρας που όλοι ξέρουμε και μάλιστα μ’ έναν συγκεκριμένο τρόπο. Είναι σίγουρα πρόκληση το να ανακαλύψεις μια καινούργια πτυχή του. Επιπλέον είναι δύσκολο να δώσεις πνοή σ’ έναν χαρακτήρα εξ’ ορισμού ξέπνοο. Γι’ αυτό και η φωνή που έχουμε επιλέξει ακροβατεί ανάμεσα στην πνοή και την άπνοια. Πράγμα που έχει και απαιτήσεις τεχνικής.

 

Ποια στοιχεία του χαρακτήρα σου πιστεύεις σε έχουν βοηθήσει σε αυτή την απαιτητική δουλειά του ηθοποιού;

Η δουλειά του ηθοποιού απαιτεί σίγουρα συνέπεια. Και χρονική αλλά και ψυχοσωματική. Πρέπει σε μια δεδομένη χρονική στιγμή να είσαι έτοιμος να παίζεις.

 

Πως διαχειρίζεσαι την κριτική; Αρνητική ή θετική;

Παλιά με επηρέαζε περισσότερο. Πλέον την ακούω και προσπαθώ να καταλάβω πότε έχει δίκιο και κάτι μου έχει διαφύγει και πότε πρόκειται για μια υποκειμενική άποψη αυτού που τη λέει ή τη γράφει. Την επεξεργάζομαι.

 

Έχουν αλλάξει οι συνθήκες εργασίες στον καλλιτεχνικό χώρο μετά τα κινήματα #metoo και τα σκάνδαλα που ξέσπασαν τα τελευταία 2-3 χρόνια;

Πιστεύω πως σίγουρα έχει βοηθήσει, ώστε να έχουμε μεγαλύτερη έγνοια για τους συνεργάτες μας. Τώρα αν αυτό αρκεί ώστε να αποτρέψει κάποιον έτοιμο να εγκληματήσει δεν είμαι σίγουρος. Νομίζω πως έχουμε δρόμο ακόμα.