Συνέντευξη

Dirty Granny Tales: Ο παράδεισος και η κόλαση είναι μια από τις μεγαλύτερες απάτες τις ανθρώπινης ιστορίας

13 Φεβρουαρίου 2019  |  από Ανθούσα Μαστρογιάννη
Dirty Granny Tales: Ο παράδεισος και η κόλαση είναι μια από τις μεγαλύτερες απάτες τις ανθρώπινης ιστορίας
Το unstage μίλησε με τον frontman των Dirty Granny Tales, Σταύρο Μητρόπουλο, με αφορμή το νέο τους έργο Rejection Vol.2 που θα παιχτεί για 4 παραστάσεις στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Ποια είναι τα συστατικά της επιτυχίας που είχε η παράσταση “Rejection” το 2011 στο Badminton Theater;

Είμαστε μια ομάδα που από μόνοι μας κάνουμε μεγάλες παραγωγές, έχουμε μεράκι για το αποτέλεσμα. Είναι η προτεραιότητα μας, τα υπόλοιπα έρχονται σε δεύτερη μοίρα.  Σε ένα χώρο όπως το Badminton μια παράσταση μπορεί πολύ εύκολα να φανεί φτωχή. Για μας ήταν μια πρόκληση που ξεπέρασε τις προσδοκίες μας. Επίσης το Rejection είναι μια ιστορία που πολύς κόσμος ταυτίστηκε και τον άγγιξε πολύ συναισθηματικά.

 

Πώς προέκυψε το όνομά σας και πώς παίρνει η αφήγηση της γιαγιάς “βρώμικο” χαρακτήρα;

Θέλαμε ένα όνομα το οποίο να συνδέεται άμεσα με τη δουλειά μας. Δεν αναζητούσαμε κάτι μυστήριο χωρίς νόημα. Αφηγούμαστε σκοτεινά παραμύθια με μια δόση ειρωνίας. Η πρώτη εικόνα που μας έρχεται ως αφηγητής παραμυθιού, είναι μια χαμογελαστή γιαγιά μπροστά από το τζάκι, πλέκοντας ένα κασκόλ. Εμάς όμως οι ιστορίες μας είναι μαύρες, ταξιδεύουμε σε αλλόκοτους κόσμους, και συνήθως το happy end δεν είναι κάτι που μας χαρακτηρίζει. Και αυτό γιατί θεωρούμε πως αφήνοντας μια πικρή γεύση θα προβληματίσουμε περισσότερο τον κόσμο με τα μηνύματά μας. Οπότε η γιαγιά που αφηγείται δικά μας παραμύθια είναι βρώμικη, ίσως και αυτή να έχει έρθει από κάποιο αλλόκοτο κόσμο. Βέβαια το dirty παραπέμπει και σε kinky, εδώ έρχεται και μια μικρή δόση ειρωνίας και με αυτό τον τίτλο είμαστε καλυμμένοι. 

 

Μπορεί ένας κατά συρροή δολοφόνος να γίνει ένας ήρωας συμπαθής στο κοινό;

Μπορεί ο Ed Gein να είναι μια επιρροή μας, αλλά πέρα από τη στενή σχέση με τη μάνα του δεν υπάρχουν άλλα κοινά στοιχεία με τον δικό μας δολοφόνο, ο οποίος σκοτώνει μόνο ένα κοριτσάκι με τον άγαρμπό του τρόπο στην προσπάθεια να παίξει μαζί του. Ο δικός μας ήρωας είναι απλά ένα θύμα, είναι κάποιος που μεγάλωσε με μια υπερπροστατευτική μητέρα που είχε ως αποτέλεσμα να είναι κοινωνικά ανάπηρος. Οπότε μπορώ να πω πως το κοινό όχι μόνο δε θα τον μισήσει αλλά θα τον λυπηθεί. Όσον αφορά τους serial killers δυστυχώς έχουν φανατικούς θαυμαστές τουλάχιστον οι πιο δημοφιλείς. Μπορώ να πω ότι είναι stars.

 

Οι παραστάσεις σας είναι ένας συνδυασμός ζωντανής ακουστικής μουσικής, κουκλοθεάτρου, χορού και animation projection. Ποιο είναι το αποτέλεσμα του συνόλου αυτών των εκφραστικών μέσων;

Η μίξη των τεχνών προσωπικά με γοητεύει αν γίνεται πετυχημένα φυσικά. Αν και η πρώτη λέξη που μου έρχεται στο μυαλό στην ερώτηση σας είναι ότι είναι ένας μεγάλος μπελάς. Εμείς συνδυάζουμε μουσική, χορό, κουκλοθέατρο και animation projection. Είναι σαν να κάνεις 4 παραστάσεις την ίδια στιγμή. Και πέρα από το χρόνο που χρειάζεται, θέλει στρατηγική, κατανόηση και έναν αλληλοσεβασμό για να μην χαλάσουν οι ισορροπίες. Ο κόσμος νομίζω πως μπαίνει περισσότερο μέσα στο παραμύθι όταν εκτός από τις μελωδίες, ζωντανεύουν μπροστά του τρισδιάστατες εικόνες με τα performances και δισδιάστατες με τα animations. 

 

 

Οι επιρροές σας ποικίλουν, από το Μάνο Χατζιδάκι στο Japanese Gothic Theater. Ποια είναι τα στοιχεία που σας ελκύουν και αντλείτε έμπνευση από κάτι;

Η επιρροή είναι κάτι που λειτουργεί καθαρά υποσυνείδητα, έτσι το αποτέλεσμα είναι πιο αυθεντικό και πιο εκφραστικό θα έλεγα. Η σκοτεινή παραμυθένια ατμόσφαιρα, δεν είναι τυχαία επιλογή. Είναι μέρος του χαρακτήρα μας, μεγαλώσαμε βλέποντας και ακούγοντας σχετικά έργα. Ποτέ δεν έπιασα την κιθάρα μου σκεπτόμενος τις επιρροές μου την ώρα της σύνθεσης, θα ήταν σαν να φτιάχνω ένα puzzle. Ο καλύτερος τρόπος είναι μια σύνδεση με την ψυχή, έτσι ώστε το έργο να μιλήσει και να αποκτήσει σάρκα και οστά.

 

H ιστορία κινείται γύρω από την απόρριψη που οδηγεί τον ήρωα στο φόνο. Πόσο ανάγκη έχουμε την αποδοχή από τους άλλους και πώς επιδρά η απόρριψη στην ψυχοσύνθεσή μας;

H προσωπική μου άποψη είναι πως η αποδοχή από τους ανθρώπους είναι το κίνητρο της ζωής. Θέλουμε να νιώθουμε χρήσιμοι στην κοινωνία που ζούμε, έτσι ώστε η παρουσία μας να είναι αισθητή. Ο δυνατός χαρακτήρας φαίνεται βασικά στο πως διαχειρίζεται την απόρριψη. Ο αδύναμος όμως μπόρει να το αντιμετωπίσει με τέτοιο τρόπο που η μια απόρριψη να φέρει την άλλη. Πολλές φορές αυτή τη θέση τη χαρακτηρίζει μια αυτοκαταστροφική δράση για να τραβήξουμε την προσοχή των άλλων, το οποίο μπορεί να φτάσει στα άκρα.  

 

Η αποκρουστική συμπεριφορά του ήρωα πηγάζει από την προβληματική σχέση με τη μητέρα του. Πόσο μεγάλο ρόλο παίζει η παιδική ηλικία στην πορεία της ζωής μας;

Πιστεύω πως γεννιόμαστε σε ένα βαθμό με κάποιο χαρακτήρα. Αλλά σίγουρα ο τρόπος που έχουμε μεγαλώσει διαμορφώνει ίσως και πάνω από το 50% του χαρακτήρα μας. Δεν είμαι ειδικός να μιλήσω με λεπτομέρειες, αλλά σίγουρα είναι πολύ μεγάλη ευθύνη το να είσαι γονιός και να βρίσκεις τις ισορροπίες στην ανατροφή του παιδιού σου.

 

Το παραμύθι εξελίσσεται στον κόσμο των νεκρών. Πιστεύετε στη λύτρωση της ψυχής;

Ζούμε σε ένα κόσμο που ο serial killer είναι star, ο ψεύτης είναι ο άγγελος και ο ειλικρινής ο διάολος, ο πλούσιος πλουσιότερος και ο φτωχός φτωχότερος. Οπότε σίγουρα εν ζωή δεν υπάρχει δικαιοσύνη. Η απάντηση μου στο ερώτημα τι μας συμβαίνει μετα θάνατο, είναι πως δεν έχω ιδέα. Ο παράδεισος και η κόλαση πάντως για μένα είναι μια από τις μεγαλύτερες απάτες τις ανθρώπινης ιστορίας, αυτό μπορώ να το πω με σιγουριά.

 

Τι αλλάζει αν απογυμνώσουμε την ανθρώπινη ψυχή από την εγκόσμια ζωή και τις κοινωνικές περιστάσεις;

Σε ένα τέτοιο κόσμο, θα μπορούσαμε να μυρίσουμε την ανθρώπινη ψυχή, τα ένστικτα μας θα ήταν εκτεθημένα και εκεί θα βλέπαμε πως το sex μας κινεί σαν μαριονέττες.