Συνέντευξη

Παρασκευή Δουρουκλάκη: Η Σελιμέν μοιράζει ερωτισμό ψεύτικο ή αληθινό.

7 Ιουνίου 2023  |  από Γιάννης Βανταράκης
Παρασκευή Δουρουκλάκη: Η Σελιμέν μοιράζει ερωτισμό ψεύτικο ή αληθινό.
Η νέα ηθοποιός μόλις τελείωσε με τις παραστάσεις του Μισανθρώπου σε σκηνοθεσία Πήτερ Στάιν και μίλησε στον Γιάννη Βανταράκη και το unstage για την εμπειρία της.

Ποιος είναι πραγματικά ο Μισάνθρωπος;

Για μένα ο μισάνθρωπος στη πραγματικότητα είναι ένας δυστυχισμένος άνθρωπος και προσωπικά μου είναι συμπαθής. Προσπαθεί τόσο πολύ να βρει την αλήθεια της ζωής και των ανθρώπων που παγιδεύεται σε έναν λαβύρινθο άρνησης. Στην πραγματικότητα θέλει να αγαπήσει αλλά δεν το επιτρέπει ο ίδιος στον εαυτό του. Εκεί έρχεται ο έρωτας και τον τυφλώνει εντελώς.

 

Υπάρχουν κομμάτια στους χαρακτήρες των Σελιμέν-Αλσέστ που τους αλληλοσυμπληρώνουν;

Φυσικά. Είναι εραστές και σύντροφοι, ας μη το ξεχνάμε. Η Σελιμέν σίγουρα έχει ανάγκη ένα φρένο για να μην εκτροχιαστεί εντελώς. Αυτό το λαμβάνει από Αλσεστ κατά τη γνώμη μου σαν ένα είδος πατρικής αγάπης που διαφέρει από αυτή των υπόλοιπων εραστών της. Από την άλλη ο Αλσεστ ελευθερώνεται μέσα από την ευελιξία της Σελιμέν , πέφτει θύμα της ανειλικρίνειας της, αλλά μέσα από τον έρωτα που δεν μπορεί να ελέγξει αρχίζει να αφήνει μεγαλύτερα περιθώρια ζωής στον εαυτό του.

 

Σκιαγράφησε μου την Σελιμέν.

Σε πρώτη ανάγνωση είναι ένας νάρκισσος της μολιερικής εποχής. Και μάλιστα με όλη την εξυπνάδα που χρειάζεται για να τροφοδοτεί την φιλαρέσκεια της με τόση τέχνη ώστε να περνάει και πολύ καλά παίζοντας με όλους και όλα. Στο βάθος όμως είναι πολλά παραπάνω. Είναι ένα θρασύ ελεύθερο πνεύμα. Μια νέα ψυχή, ζωντανή και παρούσα παντού. Δεν γνωρίζει όρια, θέλει να ηγείται των συνθηκών και να μοιράζει ερωτισμό. Ερωτισμό Ψεύτικό και Αληθινό μαζί. Είναι Βασίλισσα -όπως την χαρακτηρίζει ο Πετερ Σταιν- αλλά ταυτόχρονα ένα παιδί που όσο και αν ντύνεται ποθητή γυναίκα δεν μπορεί να ζυγίσει σωστά το βάρος των συμπεριφορών της.

 

Μίλησε μου για την συνεργασία σου με τον Πέτερ Στάιν.

Είμαι ευγνώμων που η ζωή στο τσακ -λόγων ηλικιών και διαφορετικών χωρών- με έφερε κοντά του. Συγκεκριμένος καθαρός και ουσιαστικός. Πόσο ωραίο είναι να ξέρει κάποιος τί κάνει και γιατί το κάνει. Λυτρωτικό. Για μένα ήταν ένα τεράστιο μάθημα. Είμαι στο ξεκίνημα μου και αυτή η κλασική χωρίς αφηρημένες έννοιες και περιττούς εντυπωσιασμούς ανάγνωση του έργου έγραψε μέσα μου έναν βασικό γνώμονα προσέγγισης της γραμμής κάθε έργου. Ένα βοήθημα που θα κουβαλάω πάντα.

 

Ποιες είναι οι διαφορές ανάμεσα στην Σελιμέν και την Αρσινόη. Τι πρεσβεύει η καθεμία;

Πίστευω ότι η Αρσινόη στα νιάτα της θα ήθελε να είναι η Σελιμέν. Βλέπει στη Σελιμέν έναν εαυτό της. Κάτι που θα ήθελε να είχε ζήσει και είτε έζησε σε μικρότερο εύρος από αυτό της κυριαρχίας της Σελιμέν είτε είχε πάντα απωθημένο. Όλη η επίθεση της προς τη Σελιμέν βασίζεται αφενός στην έλξη της για τον Αλσέστ και αφετέρου σε ένα μεγάλο «γαμώτο» του χρόνου που περνάει και τις έχει κλέψει την όποια γοητεία. Πρεσβεύει τη σεμνότητα γιατί δεν μπορεί να αμυνθεί αλλιώς στη φθορά της. Όπως άλλωστε τονίζει η Σελιμέν «Στα νιάτα μας χαιρόμαστε με Ερωτοτροπίες , Αργότερα μας πιάνουνε κάποιες Σεμνοτυφίες.» Η Σελιμέν την συμπονά με έναν τρόπο, βλέπει πόσο ανίσχυρη νιώθει μπροστά στη νεότητα την ομορφιά και τη σαγήνη.

 

Στην σημερινή εποχή των media μας χαρακτηρίζει ο μισανθρωπισμός;

Μπαα.. παρά την ευκολία της κριτικής και τόσους τσακωμούς που διαβάζω με κατεβατά και απόψεις επί απόψεων, τα media νομίζω είναι πιο κοντά στην καρδούλα και το like. Πιάνω και τον εαυτό μου δηλαδή να πατάω καρδούλες συνεχώς χωρίς να το πολυσκέφτομαι. Και μετά λέω μέσα μου «Κάτσε λίγο, αυτό το τόσο έντονο support, παρεξηγείται !!» (χαχα)

 

Εν τέλη πόσο αληθινοί πιστεύεις ότι είμαστε στις σχέσεις μας;

Όσο Αντέχουμε.